سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

این درخت تاریخ انقضاء مواد غذایی را هشدار میدهد

دستگاه "Treat" که به یک درخت شباهت دارد، برای ذخیره‌سازی و مدیریت مواد غذایی طراحی شده است.

این دستگاه یک تکنیک کلاسیک نگهداری مواد غذایی است که به وسیله تلفن همراه از راه دور قابل کنترل است.

"Treat" همواره این امکان را فراهم می‌کند که افراد، مواد غذایی را به صورت تازه مصرف کنند. زمانی که تاریخ انقضای یک ماده غذایی بگذرد، این دستگاه به صورت خودکار به مصرف‌کننده هشدار می‌دهد.

نحوه ارائه هشدار توسط این دستگاه، این گونه‌ است که وقتی ماده غذایی درون مخزن از نظر زمانی به تاریخ انقضا نزدیک شود، به صورت خودکار به شاخه‌های پایین‌تر منتقل شده و زمانی که تاریخ انقضای آن فرا برسد، از روی شاخه به زمین می‌افتد، مانند میوه رسید‌ه‌ای که در صورت چیده نشدن، بر روی زمین می‌افتد.

مواد غذایی


دسترسی به اطلاعات مواد غذایی موجود در این دستگاه، به وسیله یک تلفن همراه امکان‌پذیر است.

به وسیله سیستم کنترل از راه دور این دستگاه که بر روی گوشی موبایل نصب می‌شود، می‌توان میزان دمای لازم برای نگهداری یک ماده غذایی را تعیین کرد و تغییر داد.



[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 8:53 صبح ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

نقاشی با قلم موی خاص

ک هنرمند آمریکایی تنها با استفاده از رنگ و هنر انگشتانش شیوه جدیدی را در نقاشی ابداع کرده و به واسطه آن موفق به کشیدن تابلوهای بسیار زیبا شده است.
 
تابلوهای نقاشی که مشاهده می‌کنید، کارهای هنری «جودیت براون»، نقاش آمریکایی ساکن نیویورک است که در هنر نقاشی شیوه‌ای نوین را ابداع کرده است، به این معنی که جودیت در کشیدن تابلوهایش از قلم مو استفاده نمی‌کند.
 
تنها ابزار کار جودیت رنگ و انگشتانش است، از جمله مهمترین ویژگی‌های تابلوهای نقاشی این هنرمند آمریکایی تناظر است و برای اینکه به این تناظر دست یابد، در کشیدن نقاشی‌هایش از هر دو دست همزمان استفاده می‌کند که کار سختی به نظر می‌آید.
                                                                                                                                      ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 12:16 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

میدان فردوسی در کشور ایتالیا

آیا میدانستید که غیر از تهران در شهر رم پایتخت ایتالیا میدانی به نام میدان فردوسی وجود دارد که در آن مجسمه ای نیز از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نصب گردیده؟سالها پیش در شهر رم پایتخت ایتالیا، میدانی به نام شاعر پرآوازه ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی نام گذاری شده است.میدان فردوسی در یکی از مناطق سرسبز شهر رم واقع شده است که هم گردشگاه اهالی این شهر و هم محل تردد گردشگران خارجی است.

در این میدان مانند میدان فردوسی ایران تندیسی از ابوالقاسم فردوسی نصب شده است که قدمتی بیش از 50 سال دارد.این مجسمه که 185 سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است، کار استاد صدیقی است که در20 ماه مه 1958 به رم برده شد و طی مراسمی در یکی از میدانهای رم نصب شد.



علی اصغر حکمت شیرازی، ادیب و مترجم، در خاطرات اوایل دهه 30 خود که در رم به تحریر درآورده است، می نویسد :

«بعد از ساعتی به منزل مراجعت کردیم. در سر راه در یکی از میدانهای کوچک ویلابورگز، محلّ زیبایی که به نام "فردوسی" موسوم است به "پیاتزا فردوسی".

این مجسمه در پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) پارک طبیعی بزرگی در شهر رم است که شامل ساختمانها، موزه ها و از جمله موزه گالریا بورگزه - galleria borghese می باشد. این پارک با مساحتی حدود 80 هکتار، بعد از پارک ویلا دوریا پامفیلی (Villa doria pamphili) بزرگترین پارک شهر رم است. در اوایل قرن نوزدهم این پارک بازسازی شد و سال 1903 هم به پارک عمومی تبدیل شد.



[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 12:14 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

اولین ماشین حساب ها چه شکلی بودند

کامپیوتری که روبروی شماست در واقع از نوادگان ماشین حساب است وسایلی که با آمدنشان به دنیای حساب و کتاب زندگی ما دقیق‌تر و سریع‌تر شد.

در زیر تعدادی از ماشین حساب‌های اولیه را می‌بینید، وسایلی که در زمان خود دارای بالاترین تکنولوژی بودند تا محاسبات انسان را با سرعت بالاتر و دقیق‌تر انجام دهند.

دستگاه‌های بسیار پیچیده ای که تکامل آن‌ها در انتهای قرن بیستم به ساخته شدن رایانه انجامید تا دنیای محاسبه و تکنولوژی هر روز با سرعت بیشتری به پیش  برود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           



[ یکشنبه 91/7/30 ] [ 6:59 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تصویر سیاره ای با چهار خورشید

تیم تحقیقاتی دانشگاه ییل با همکاری دو منجم آماتور آمریکایی موفق به کشف سیاره ای دور دست شده اند که در نخستین سیستم خورشیدی با چهار ستاره قرار دارد.

 

منجمان آماتور در قالب پروژه ای تحت عنوان شکار سیارات بیگانه با محققان دانشگاه ییل همکاری کرده و از داده های جمع آوری شده تلسکوپ فضایی کپلر برای یافتن سیارات جدید استفاده می کنند.

تلسکوپ فضایی کپلر ناسا که از ماه مارس 2009 به فضا پرتاب شده تاکنون شواهدی از وجود بیش از دو هزار و 300 سیاره بیگانه احتمالی جدید به دست آورده است.

دو منجم آماتور آمریکایی با استفاده از این داده ها و با کمک تلسکوپ های «کک» در هاوایی موفق به کشف سیاره بیگانه جدیدی شده اند که در حال چرخش به دور دو ستاره بوده و به طور همزمان دو ستاره دیگر به دور این ستاره ها در حال چرخش هستند.

سیاره بیگانه PH1‌ یک سیاره گازی غول پیکر بزرگتر از نپتون است که شعاع آن 6.2 برابر زمین بوده و نخستین نمونه سیستم خورشیدی با چهار ستاره محسوب می شود.

طول سال و زمان گردش به دور یک جفت ستاره میزبان در این سیاره گازی غول پیکر 138 روز است.

دو ستاره دیگر که به دور ستاره های سیاره PH1 در حال گردش هستند، در فاصله یک هزار واحد نجومی (AU)‌ قرار دارند؛ یک واحد AU‌ فاصله زمین تا خورشید است که حدود 150 میلیون کیلومتر عنوان می شود.

کشف سیاره بیگانه PH1‌ توسط تیمی از محققان نجوم حرفه ای از انگلیس و آمریکا تأیید شده است.

دانشمندان تاکنون تنها شش سیاره با دو ستاره میزبان کشف کرده اند که اصطلاحا سیارات دو دویی (circumbinary planets)‌ نامیده می شوند و این نخستین نمونه سیستم خورشیدی با دو جفت ستاره محسوب می شود.                                                                                                                                                                                                                                      



[ جمعه 91/7/28 ] [ 7:49 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

شخصیت خود را بهتر بشناسید!

تست روانشناسی:شخصیت خود را بهتر بشناسید!

روش کار : قبل از اینکه به قسمت پاسخ ها بروید به سوالات زیر پاسخ دهید و بر روی کاغذ یاداشت کنید سپس به قسمت پایین مقاله و پاسخها مراجعه کنید .

پرسش های زیر را بخوانید و موقعیت های داده شده را در ذهن خود به تصویر بکشید و اولین تصویری را که به ذهنتان می آید،یادداشت کنید.سعی کنید سوال ها را بیش از حد، بررسی نکنید.این آزمون، نوعی آزمون روانشناسی است، و پاسخ های داده شده به پرسش ها، مستقیما با ارزشها و ایده هایی که شما در زندگی شخصی دارید، مرتبط هستند.قلم وکاغذ بردارید و جوابها را یادداشت کنید. 

1_در جنگل ، در حال قدم زدن با شخصی هستید، شخص همراه شما کیست؟ 

2_باز هم در جنگل، قدم می زنید. حیوانی را می بینید.میتوانید بگویید چیست؟ 

3_چه تعامل یا ارتباطی بین شما و آن حیوان ایجاد می شود؟ 

4_به اعماق جنگل می روید.وارد محوطه ای بدون درخت می شوید و در مقابل خود، خانه رویایی و ایده آلی را که در ذهن داشتید می بینید آنرا توصیف کنید؟ 

5_آیا دور خانه شما نرده یا توری وجود دارد؟ 

6_وارد خانه می شوید. به اتاق ناهارخوری می روید و میز ناهار خوری را می بینید.توضیح دهید روی میز و دور و بر آن چه می بینید؟ 

7_ از در پشت خانه خارج می شوید. بر روی چمنها یک فنجان قرارگرفته است.جنس فنجان از چیست(سرامیک،شیشه،کاغذ،چینی و . . .)؟ 

8_با فنجان چه می کنید؟ 

9_در حاشیه و اطراف خانه قدم می زنید و خود را کنار آب می بینید، آبی که می بینید چه نوع است(دریا،اقیانوس،نهر،رودخانه،دریاچه و . . .)؟ 

10_چگونه از روی آب می گذرید؟ 

 

پاسخ های خود را با بررسی های زیر مقایسه کنید :  ادامه مطلب...

[ جمعه 91/7/28 ] [ 3:22 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تمام خطرات استفاده طولانی مدت از موبایل

تکنولوژی موبایل به یک وسیله غیرقابل انفکاک زندگی ما تبدیل شده و رفاه زیادی برای ما ایجاد کرده است اما این اختراع جالب بشری، آسیب هایی هم به دنبال دارد که ما اغلب توجهی به آنها نداریم.

 

تعداد تلفن های همراه در ایران بیش از جمعیت کشور است و ایران با بیش از 70 میلیون نفر جمعیت بیش از 100 میلیون سیم کارت ثبت شده دارد و برحسب عادت های موبایلی ما ایرانیها، روزانه بیش از تعداد جمعیت کشور SMS در میان کاربران رد و بدل می‌شود.

 

این عادت های موبایلی در حدی است که براساس تحقیقات صورت گرفته از یک جامعه آماری دانشجویی مشخص شده که 94 درصد دانشجویان به گفته خودشان هر روز پیامک ارسال می‌کنند و جالب این است از هر 10 نفر دانشجو یک نفر در حین برگزاری آزمون و 9 نفر در حین برگزاری کلاس پیامک ارسال می‌کنند.

در همین حال 3 نفر از هر 4 نفر دانشجوی ایرانی حین خواب موبایل خود را در کنار رختخواب خود دارند و همین تعداد نیز اعتراف کرده اند که موبایل خود را زمانی که به حمام یا دستشویی می روند برای ارسال پیامک و یا پاسخگویی با خود می برند؛ 63 درصد این افراد هنگام دوش گرفتن به یک تماس تلفنی پاسخ داده اند و 41 درصد نیز بخش زیادی از زمان خود را در دستشویی برای برقراری یک تماس واقعی گذرانده اند. ادامه مطلب...

[ جمعه 91/7/28 ] [ 3:21 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

یک عدد عجیب ..

یک نفر از اساتید دانشکده شهر آتن پایتخت یونان چندی پیش عددی را کشف کرد که خصایص عجیبی دارد.
آن عدد:
142857
میباشد.
اگر عدد مذکور را در دو ضرب کنیم، حاصل:
285714
میشود! (به ارزش مکانی 14 توجه کنید).
اگر این عدد را در سه ضرب کنیم حاصل:
428571
میشود!(به ارزش مکانی 1 توجه کنید).
اگر این عدد را در چهار ضرب کنیم حاصل:
571428
میشود!( به ارزش مکانی 57 توجه کنید).
اگر این عدد را در پنج ضرب کنیم حاصل:
714285
میشود!(به ارزش مکانی 7 توجه کنید).
اگر این عدد را در شش ضرب کنیم حاصل:
857142
میشود! (سه رقم اول با سه رقم دوم جا بجا شده)
اگر این عدد را در هفت ضرب کنیم حاصل:
999999 میشود!



[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 11:20 عصر ] [ آرش خدابخشی ]

نظر

پیشینه ترمودینامیک

پیشینه ترمودینامیک

مطالعه ترمودینامیک را مهندسین قرن نوزدهم آغاز کردند؛ آن‌ها می‌خواستند بدانند قوانین فیزیک چه محدودیت‌هایی بر عملکرد ماشین‌های بخار و سایر ماشین‌های تولید کننده انرژی مکانیکی تحمیل می‌کنند. ترمودینامیک درباره تبدیل یک شکل انرژی به شکلی دیگر، به ویژه تبدیل گرما به سایر شکل‌های انرژی بحث می‌کند.

سیر تاریخی علم ترمودینامیک به صورت زیر می‌باشد (کلیه تاریخ‌ها میلادی می‌باشند):
1798- کنت رامفورد (بنجامین تامسون) مطالعه تبدیل کار به گرما را طی آزمایش مشهور مته و تخته آغاز نمود.
1799- سرهامفری دیوی تبدیل کار به حرارت را با آزمایش سابیدن یخ مطالعه نمود.
1824- سعدی کارنو تئوری مشهور خود «بازتابی بر نیروی محرک آتش» منتشر نمود که در برگیرنده اصل جدیدی در باره تعریف چرخه و اصلی که توصیف کننده آن بود که چرخه بازگشت پذیر بین دو منبع حرارتی تنها به دمای منابع بستگی دارد و نه به مواد کاری.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 10:30 صبح ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

نکاتی خواندنی از زبان موفق ترین مدیران جهان

بهترین مدیر کسی است که قادر است افرادی خوب را برای کارهایی که میخواهد انجام شود انتخاب کند و آن قدر خوددار باشد تا از مداخله در کارهایی که آنها انجام میدهند پرهیز کند.


1- بجوئید تا بیابید و بدانید با زحمت و تلاش چیزی را از دست نمیدهید (اسوپ، افسانه‌نویس یونانی)

2- برنامه‌های توسعه مدیریتی ما در محل کار صورت می‌گیرد نه در کلاس‌های مختلف آموزشی. (ژوزف شرسن)

3- ترجیح می‌دهم که ملتم به سیاست‌های اقتصادی من بخندند تا اینکه از ولخرجیهایم گریان شوند. (پادشاه سوئد)

4- برای آنکه مدیر شوید باید از پایین شروع کنید استثناء هم وجود ندارد. (هنری بلاک)

5- با هشت ساعت کار صادقانه در روز می‌توانید به ریاست برسید و روزی 12 ساعت کار کنید. (رابرت فراست)

6- برای بهبود ارتباطات کامپیوتری باید کمر بوروکراسی ایجاد شده را شکست. (مایکل آلبرشت)

7- مدیران نالایق اغلب به نصیحت و مشاوره آخرین کسی که با او صحبت می‌نماید گوش می‌کند. (وارن بنیس)

8- مدیر باید جرأت آن را داشته باشد که گاهی برخلاف رأی متخصصان عمل کند. (جیمز کالاگان)

9- هیچ چیز برای کارمندان ارزشمندتر از سهیم کردن آنها در چرخه تصمیم‌گیری نیست. (جودیت باردویک)

10-  مدیریت مشارکتی این است که افراد مناسب را در زمان مناسب در چرخه تصمیم‌گیری وارد کنیم. (واین بارلو)
                                                                                                                                                                                                                                                                                    ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 5:30 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر