سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

10 تکنولوژی که روزی فرزندان ما به آنها خواهند خندید!

10 تکنولوژی که روزی فرزندان ما به آنها خواهند خندید!

پسرم، روزی روزگاری ما از تلفن هایی استفاده میکردیم که سیم هم داشت! این بخشی از خاطرات شماست که برای فرزندان خود تعریف خواهید کرد و آنها با چشمانی گرد شده و ناباورانه به شما خیره خواهند شد و ابزاری عجیب را در ذهن خویش ترسیم خواهند کرد.
 
آری روزی از راه می رسد که فن آوری های امروزی، تنها در بازی ها و شیطنت های کودکانه جای خواهند داشت و آنچه را که ما روزی از آن با نام “امکانات و تجملات” یاد می کردیم، آنها به عنوان ملزومات و بدیهیات زندگی به شمار خواهند آورد. در ادامه مقاله شما رابا 10 فناوری که در آینده فرزندانتان از شنیدن وجود آنها شگفت زده خواهند شد، آشنا می کنیم.

شاید به یاد نداشته باشید که چند سال پیش گوشی موتورولا DynaTAC 8000X، پیشتاز فن آوری و گل سر سبد بازار بود، ابزاری که هم اکنون هیولایی دو سر به حساب می آید، یا مادربزرگ هایمان از تلویزیون هایی حرف می زنند که برای خود دم و دستگاه شاهانه و کمد چوبی زیبایی داشت، تصویری که حتی تصور آن برای من و شما خنده دار است.

حال بیایید پس از این درازگویی نگاهی به 10 فن آوری بیاندازیم که دیر یا زود به زباله دان ذهن بشری خواهند رفت و عاقبتی نافرجام در انتظار آنهاست.                                                                                           ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 5:26 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

کشف شدن مکانیسم پیدایش آب بر سطح زمین

کشف شدن مکانیسم پیدایش آب بر سطح زمین

 فضاپیمای داون (به معنی سپیدهدم) موفق به کشف آب بر روی وستا بزرگترین سیارک منظومه شمسی شده و احتمالا موفق به رمزگشایی از مکانیسمی شده که بر اثر آن آب در سایر سیارات هم پدید آمده است.

منظومه شمسی به نظر بیابانی خشک و بی آب بود؛ اما داون، سفینه ناسا به شواهدی دست یافته که نشان میدهد احتمالا تعدادی دنباله دار یخی به سطح وستا برخورد کرده و آب را به اعماق سطح آن بردهاند. آب به همراه کانیهای آب دار در آن جا باقی میماند تا برخورد یک دنبالهدار، حرارت کافی برای ذوب کردن سنگ را تامین کند و بخار آب از روی شکافها و درزهای سطح وستا خارج شود.

به گزارش ایران ناز به نقل از نیچر، کارل پیتزر، دانشمند سیارهشناس و عضور تیم مطالعات سفینه داون در دانشگاه براون پراویدنس میگوید: «این کشف نشان میدهد یک عضو دیگر منظومه شمسی دارای چرخه آب است. این کشف واقعا هیجانانگیز است.

[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 5:22 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

ثبت تصویری از کهکشان پس از 13 میلیارد سال!

ثبت تصویری از کهکشان پس از 13 میلیارد سال!

ناسا تصاویری از یک کهکشان دورافتاده و تنها را ثبت کرده که اشعه نور 13.2 میلیارد سفر کرده تا این تصویر ثبت شده است. به علت ویژگیهای نور در سرتاسر کیهان، ما می توانیم کهکشانی را با قدمتی بسیار طولانی و فاصله ای بسیار دور مشاهده کنیم، درحالی که نور این کهکشان زمانی به بیرون تابیده است که سن آن تنها 500 میلیون سال بوده است، اما امروز در تاریکی فرورفته است.

  این کهکشان از پشت یک خوشه بزرگ عبور کرده و این خوشه مثل یک لنز بسیار بزرگ عمل کرده و این نور را 15 برابر کرده است و برای ما یک نگاه اجمالی از نخستین روزهای کیهان فراهم کرده است.
 
ثبت تصویری از کهکشان پس از 13 میلیارد سال! ، www.irannaz.com

[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 5:19 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

کشف ابر زمینی در کهکشان راه شیری از جنس الماس

کشف ابر زمینی در کهکشان راه شیری از جنس الماس

بررسی های صورت گرفته بر روی سیاره بیگانه ای دو برابر اندازه زمین نشان می دهد، یک سوم جرم این ابرزمین از الماس خالص تشکیل شده است.

ابرزمین Cancri e 55 در سال 2004 در اطراف یک ستاره نزدیک در کهکشان راه شیری کشف شد. دانشمندان پس از محاسبه جرم و شعاع این سیاره بیگانه و مطالعه ترکیب ستاره میزبان به تازگی اعلام کرده اند که این سیاره بیگانه از کربن (در شکل الماس و گرافیت)، آهن، سیلیکون کاربید و سیلیکات ساخته شده است.

شعاع این سیاره عظیم دو برابر و جرم آن هشت برابر بیشتر از زمین است؛ سرعت چرخش این سیاره به دور ستاره میزبان (مدت زمان هر سال آن) تنها 18 ساعت است و به قدری به ستاره نزدیک است که دمای سطحی ابرزمین به دو هزار و 100 درجه سانتیگراد می رسد.

سیاره ابرزمین Cancri e 55 به احتمال زیاد نخستین سیاره الماسی کشف شده در اطراف یک ستاره شبه خورشیدی محسوب می شود؛ سیاراتی از این نوع ترکیباتی کاملا متفاوت از زمین دارند که دارای مقادیر بسیار اندک کربن است.

نیکو ماجوسوجان سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ییل تأکید می کند: این نخستین بررسی یک سیاره سنگی با شیمی متفاوت از زمین محسوب می شود. سطح این سیاره بیگانه به احتمال زیاد به جای آب و گرانیت از گرافیت و الماس پوشیده شده است.

این سیاره بیگانه جزو پنج ستاره محاصره شده توسط ستاره شبه خورشیدی Cancri 55 محسوب می شود که در فاصله 40 سال نوری با زمین در صورت فلکی سرطان (خرچنگ) قرار دارد و با چشم غیر مسلح در آسمان شب قابل رویت است.
نتایج این کشف جدید در مجله Astrophysical (فیزیک نجومی) منتشر شده است.


[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 5:17 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

رای گیری برای انتخاب بازیکن فوتبال سال 2012

برید به این سایت (آمار و ارقام فوتبال)و به بازیکنان ایرانی برای سال 2012 رای بدهید :

سید مهدی رحمتی

محرم نویدکیا

مهدی مهدوی کیا

لینک سایت

توجه کنید که فقط یک بازیکن از کل لیست میتونید انتخاب کنید ..



[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 7:44 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

پروانه سبزرنگ نروژی

طوفان مغناطیسی نسبتا قدرتمندی طی امروز و فردا به زمین اصابت خواهد کرد و ساکنان نوار قطبی شمالی زمین شاهد شفق‌های قطبی زیبایی خواهند بود، مانند این پروانه سبزرنگ که جون گرانسث در لوفتن نروژ ثبت کرد.

شفق قطبی وقتی اتفاق می‌افتد که ذرات باردار و پرانرژی فوران‌یافته از خورشید به میدان مغناطیسی زمین برخورد می‌کنند و به سمت جو زمین منحرف می‌شوند. معمولا در مناطق قطبی (عرض جغرافیایی بیش‌تر از 66درجه شمالی و جنوبی) این ذرات پرانرژی به مولکول‌های جو برخورد می‌کنند و پرتوهایی از نور به رنگ‌های مختلف ایجاد می‌کنند. رنگ سبز مربوط به اتم‌های اکسیژن و رنگ ارغوانی مربوط به اتم‌های نیتروژن است.



[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:58 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

چند ایده جالب

چتری برای همه

[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 5:50 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

آشنایی با گرایش مکاترونیک

امروزه کمتر محصول صنعتی را می‌توان یافت که ترکیبی از حوزه های مختلف مهندسی نباشد. اگر بیشتر به محیط زندگی خود و محصولاتی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌شود دقت کنیم، از ساعت مچی دیجیتالی تا ماشین لباس‌شویی در آشپزخانه، خودروی شخصی یا عمومی که با آن به محل کار می‌رویم، چاپگرها و اسکنرها در محیط اداری و غیره، همگی نمونه‌هایی از ترکیب حوزه های مختلف مهندسی و به خصوص مکانیک و الکترونیک است. اگر هم با محصولات جدیدتر صنعتی آشنا باشیم، تجمیع نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر با حوزه های فوق را به وضوح می‌توان در بسیاری از محصولات از جمله ماشین‌های لباس‌شویی و خشک کن جدید هوشمند، دوربین‌های خودتنظیم، روبوت های صنعتی، خودروهای مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، دیسک درایوهای کامپیوتر، فرهای مایکروویو، تلفن‌های همراه، سیستم پخش دیجیتال، محصولات دفاعی مدرن و تجهیزات پزشکی شناسایی کرد که مثال‌هایی از ترکیب حوزه های مهندسی مذکور است. در واقع، پیشرفت روزافزون علوم فناوری اطلاعات، الکترونیک به خصوص الکترونیک قدرت، ریزپردازنده‌ها و همچنین سیستم‌های هوشمند، به همراه نیاز روزافزون به تولید محصولات صنعتی با کیفیت بهتر، هزینه کمتر و زمان تولید کوتاه تر، افق جدیدی را در طراحی و ساخت محصولات الکترومکانیکی، به همراه آورده است.

این فناوری که بر اساس تجمیع مهندسی مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و سیستم‌های کنترل است، مکاترونیک نامیده می‌شود. این واژه ترکیبی از دو بخش «مکا» مخفف مکانیسم و «ترونیک» مخفف الکترونیک است. واژه مکاترونیک برای اولین بار در اواخر دهه 60 میلادی توسط یک مهندس ژاپنی، که در زمینه کنترل کامپیوتری موتورهای الکتریکی در شرکت یاسکاوا الکتریک تحقیق می‌کرد معرفی شد. تاکنون تعریف‌های گوناگونی از مکاترونیک ارائه شده است که مهم‌ترین آن عبارت است از: «یک ترکیب هم افزایانه از مهندسی مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، سیستم‌های کنترل و فناوری اطلاعات در طراحی و ساخت محصولات و فرآیندهای صنعتی با دقت بالا». در واقع مکاترونیک یک تفکر جدید در طراحی و تولید محصولات صنعتی است که به مهندسان اجازه می‌دهد تا با یکپارچه سازی حوزه های تخصصی یاد شده، از اولین مراحل طراحی و تولید، به خلق محصولاتی با کیفیت بهتر، قابلیت اعتماد بالاتر، هزینه کمتر و در زمان کوتاه تر، بیندیشند.

عناصر اصلی یک سیستم مکاترونیکی عبارتند از فرآیند مکانیکی یا الکترومکانیکی، حسگرها، محرکه‌ها، ریزپردازنده‌ها و نرم افزار کنترل کننده سیستم. در طراحی کلاسیک، اجزای مختلف یک سیستم به طور جداگانه طراحی شده و سپس تجمیع صورت می‌گیرد ولی در مکاترونیک، اجزای مکانیکی و الکتریکی به همراه استراتژی کنترلی از ابتدا به صورت یک سیستم یکپارچه در نظر گرفته می‌شوند و این به معنای مهندسی همزمان در طراحی است. نکته مهم در اینجا تفاوت مهندسی الکترومکانیک با مکاترونیک است. در مهندسی مکاترونیک، با آن که عموماً با سیستم‌های الکترومکانیکی سروکار داریم، نکته اساسی در حاکمیت همزمان بودن طراحی، یکپارچه سازی و حتی بهینه سازی است، در حالی که مهندسی الکترومکانیک لزوماً این معنا را نمی‌دهد. به عنوان مثال، در تفکر مکاترونیکی دیگر جایز نیست یک سیستم را از ابتدا طراحی کنید بدون آنکه به استراتژی کنترلی آن اندیشیده باشید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 5:18 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

??چــهره های جنجالی ورزش ایران از گذشته تا به امروز ??




غلامرضا تختی متولد 1309 در تهران است. جسد وی در 17 دی 1346 در اتاقی در هتل آتلانتیک تهران پیدا شد. علت مرگ وی رسما خودکشی اعلام شد. اما در آن روز‌ها این جمله که "غلامرضا، غلامرضا را کشت" بر سر زبان‌ها افتاد که کنایه از دست داشتن غلامرضا پهلوی (برادر شاه) در مرگ این کشتی‌گیر بود. تختی که به جبهه ملی نزدیک بود بارها به ساواک احضار شده بود.



عبدالله موحد دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک کشتی آزاد، متولد 29 اسفند 1318 در بابلسراست. وی ظاهرا به دلایل سیاسی پس از بازی‌های المپیک 1972 مونیخ از شرکت در کلیه رشته‌های ورزشی محروم و ممنوع الخروج شد. موحد در سال 1357 توانست به ایالات متحده‌ی آمریکا برود. وی بعد از محرومیت‌اش برای همیشه با کشتی خداحافظی کرد و به علت حس وطن‌پرستی حتی پیشنهاد مربی‌گری تیم ملی کشتی آمریکا را هم نپذیرفت.



پرویز قلیچ خانی متولد 1324 در تهران است. وی پیش از انقلاب 1358 دارای تمایلات چپ بود و در اعتراضات دانشجویی شرکت داشت، بازداشت و با فشار ساواک مجبور به انجام مصاحبه تلویزیونی شد و از فعالیت‌های ضد رژیم خود عذر خواست. پس از این مصاحبه‌ها اجازه‌ی حضور مجدد در فوتبال داده شد. قلیچ‌خانی سابقه حضور در تیم‌های فوتبال تاج و پرسپولیس را داشت.



علی پروین متولد سوم مهر 1325 در تهران، بازیکن، کاپیتان و سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران است. وی به عنوان بازیکن و مربی دو عنوان قهرمانی با پیکان، 15 عنوان قهرمانی با پرسپولیس و شش عنوان قهرمانی با تیم ملی فوتبال ایران کسب کرد. وی را می‌توان محبوب‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال پرسپولیس دانست.



ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 دروازبان تیم تاج (استقلال تهران) و تیم ملی فوتبال ایران بود. وی به عنوان سرمربی استقلال تهران توانست قهرمان ایران و نائب قهرمان آسیا شود. حجازی به عنوان دومین دروازه‌بان قرن بیستم آسیا انتخاب شده است. ناصر حجازی که در انتقاد نیز بی پروا بود، در دوم خرداد 1390 به علت سرطان درگذشت.



عباس جدیدی متولد دی 1351 در تهران دارنده یک مدال طلای و دو مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان است. وی در رقابت‌های جهانی تورنتو 1993 با شکست ماخاربک خادارتسف روس و ملوین داگلاس آمریکایی قهرمان جهان شد، اما به دلیل استفاده از داروی نیروزا مدال او پس گرفته شد.




هادی ساعی متولد 21 خرداد 1355 در شهر ری، با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز تکواندو، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی تاریخ المپیک است. ساعی در سال 1385 به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان به شورای شهر تهران راه یافت. وی در زمان انتخابات برای شرکت در بازیهای آسیایی در دوحه به‌سر می‌برد و مسابقات وی به دلیل ممنوع‌التصویر شدن از صدا و سیما پخش نشد.




ناصر محمدخانی متولد 16 شهریور 1336 بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. نام وی با شهلا جاهد گره خورده است. خدیجه جاهد معروف به شهلا معشوقه ناصر محمدخانی بود که در سال 1381 به قتل لاله سحرخیزان همسر ناصر محمدخانی متهم شد. محاکمه خانم جاهد فعالیت ورزشی محمدخانی را تحت الشعاع قرار داد. شهلا جاهد بامداد 10 آذر 1389 در زندان اوین اعدام شد.



حمید استیلی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس تهران است. وی مدتی نیز سرمربی پرسپولیس بود که نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد. وی پس از زدن گل اول ایران به ایالات متحده آمریکا در جام جهانی 1998 مورد تقدیر رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت. وی در انتخابات 1388 نیز از محمود احمدی‌نژد حمایت کرد. برخی انتخاب‌اش به عنوان سرمربی پرسپولیس را مدیون نزدیکی وی به احمدی‌نژاد ارزیابی می‌کردند.



علی کریمی متولد 17 آبان 1357 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران است. وی سابقه بازی در تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و شالکه آلمان را نیز دارد. کریمی در میان هواداران استقلال و پرسپولیس از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. صراحت وی در بیان عقایدش چند بار واکنش منفی مسوولان فوتبال ایران را در پی داشته و موجب محرومیت وی از بازی‌های ملی و باشگاهی شده است.




حسین رضا زاده متولد 1357 در شهر اردبیل و قهرمان هشت دوره‌ی مسابقات وزنه برداری جهانی و المپیک است. وی که هم‌اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری است با اتهامات استفاده از مواد نیروزا برای وزنه‌برداران ایرانی در دوران سرمربی‌گیری‌اش در تیم ملی روبرو است. البته فراموش نشود که این دلاور مرد افتخارات بزرگی را برای نام ایران به دست آورده




حمیدمحمد سوریان متولد 2 شهریور 1364 دارنده‌ 5 مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک 2012 لندن است. سوریان به همراه عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران است. او در سال 88 مدال طلای جهانی خود را به محمود احمدی‌نژاد تقدیم کرد.



محسن صفایی فراهانی متولد 1327 رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران است. وی پیش از انقلاب با مهندس بازرگان همکاری داشت. عادل فردوسی‌پور در مقاله‌ای برای مجله ورلدساکرنوشت: «صفایی فراهانی فوتبال ایران را به سمت حرفه‌ای شدن هدایت کرد.» صفایی پس از حوادث انتخابات 1388 به 6 سال زندان محکوم شد.



روح‌الله داداشی متولد 4 بهمن 1360 ورزشکار رشته بدن‌سازی و پرورش اندام اهل ایران است که دارای مقام قوی‌ترین مرد ایران برای دو سال در سری مسابقات مردان آهنین بود. وی ‏26 تیر 1390 در پی یک درگیری خیابانی در غرب کرج به ضرب چاقو کشته شد. قاتل او که 17 سال داشت 30 شهریور 1390 اعدام شد. داداشی در جریان اعتراضات پس از انتخابات 1388 از محمود احمدی‌نژاد تجلیل کرده بود.



شوخی شیث رضایی و محمد نصرتی در هفته دوازدهم فصل1391–1390 وی پس از گلزنی پرسپولیس تهران به داماش گیلان در سطح جهانی خبرساز شد. شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری فرانس پرس اخبار این اتفاق و محرومیت آن‌ها را منتشر کردند. کمیته انضباطی شیث رضایی را 6 ماه و محمد نصرتی را 4 ماه از فوتبال محرومیت کرد.




امیر قلعه‌نویی متولد 1342 در تهران بازیکن و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی استقلال تهران است. وی هم‌اکنون با 4 بار قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مقام سومی، پرافتخار‌ترین مربی لیگ بر‌تر فوتبال ایران است. در کارنامه ورزشی وی 15 مقام قهرمانی در مسابقات داخلی به عنوان بازیکن و سرمربی دیده می‌شود. قلعه‌نوعی در برابر انتقادات بسیار کم تحمل است.



محمد بنا متولد 15 مرداد 1337کشتی‌گیر سابق و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران است. کشتی فرنگی ایران در مسابقات المپیک 2012 لندن موفق به کسب 3 مدال طلا وقهرمان المپیک شد که در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه‌ است. وزیر ورزش در پی این موفقیت درخواست نشان لیاقت و 100 میلیون تومان پاداش برای وی کرد. محمد بنا در واکنش به این تصمیم گفت: «من دنبال این چیزها نیستم، نشان لیاقتم را از مردم گرفته‌ام.»



علی دایی 109 گل ملی در کارنامه کاری خود دارد و این رکوردی منحصر به فرد است . وی علاوه بر سابقه بازی در تیم ملی ایران، هدایت آن‌را نیز بر عهده داشت که چندان موفق نبود. دایی در تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ، آرمنیا بیله‌فلد و هرتابرلین آلمان بازی کرده است. با این حال علی دایی بارها مسوولان فوتبال ایران را مورد سرزنش قرار داده است.




احمدرضا عابدزاده متولد چهارم خرداد 1345 در آبادان، دروازبان سابق تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. درخشان‌ترین بازی‌های ملی وی مقابل استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 و ایالات متحده آمریکا در جام‌جهانی 98 فرانسه بود. در روزهای ابتدایی سال 1391محکومیت عابده‌زاده به تحمل 54 ضربه شلاق به اتهام "نشر اکاذیب" جنجال آفرید.



فرهاد مجیدی متولد 13 خرداد 1355 بازیکن سابق تیم ملی فوتبال استقلال تهران و ایران است. وی به شش عنوان قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران و آسیا دست یافته است. مجیدی به علت گل‌هایی که برای استقلال تهران به ثمر رسانده محبوب هواداران این تیم است. وی سال‌های طولانی از فوتبال خود را در تیم‌های عربی گذراند. فرهاد مجیدی در 7 مهر 1391 با انتشار نامه‌ای غیرمنتظره، خداحافظی خود با دنیای فوتبال را اعلام کرد.



[ جمعه 91/7/21 ] [ 10:38 عصر ] [ آرش خدابخشی ]

نظر

اختراعات جدید و زیبا

ساعتی بدون صفحه واعداد و عقربه های مزاحم . نام این ساعت ( عصر بخیر ) است.!!!!



     


کتاب دیجیتالی سونی






یک کولر دستی





کلاه هایی دارای هدفون برای زمستان






طرحی از یک شیر دستشویی با کنترل درجه آب و زمان باز بودن شیر






عکسهای زیبا ازدوش های مدرن حمام





طرحی جدید از یک ساعت دیواری





قاشقی که با آن میتوان ادویه را وزن کرد .






دستگیره های رمز دار











[ چهارشنبه 91/7/19 ] [ 11:39 عصر ] [ آرش خدابخشی ]

نظر