سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

وحشتناکترین موجودات در طبیعت


               
                    
                ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/8/23 ] [ 5:31 عصر ] [ آرش خدابخشی ]

نظر

ساخت سرامیک مقاوم در برابر شکنندگی

 

یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد دانشگاه شهرکرد طرح ساخت سرامیک مقاوم در برابر شکنندگی را در این دانشگاه ارائه کرد.

 

در این طرح محسن زاده با توجه به مزایای استفاده از فرآیند سل- ژل و همچنین الگوبرداری از ترکیبات طبیعی تلاش خود را برای ساخت کامپوزیت کاریبد سیلسیم- پلی متیل متا اکریلات متمرکز کرده است و این کامپوزیت با بهره گیری از فرآیندهای آماده سازی بدنه های سلولزی، تزریق نانو ذرات سیلیس، پیرولیز، فرآیند احیای کربوترمال سیلیس و فرآیند پلیمریزاسیون رادیکال آزاد ساخته شده است.

 

بدنه های سرامیکی از ترکیبات متشکل از عناصر فلزی و غیر فلزی که به طور شیمیایی به هم متصل شده اند ساخته می شود و با وجود اینکه این ترکیبات دارای مزیت هایی مانند قیمت تمام شده پایین، سختی و خواص مکانیکی مطلوبی هستند اما خاصیت تردی و شکنندگی این بدنه ها سبب پرهزینه شدن و نیز کند بودن فرآیند ساخت در سال های اخیر شده است.

بر اساس یافته های این طرح اضافه نمودن فاز ثانویه به صورت الیاف، ذره وصفحه به بدنه های سرامیکی مشکل تردی این بدنه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بررسی نتایج آزمایشهای خواص مکانیکی کامپوزیت ساخته شده نشان می دهد این بدنه می تواند به عنوان گزینه مناسبی جهت استفاده در صنایع هوافضا و جایگزین آلیاژهای فلزی آلومینیم T9 مورد استفاده در این صنعت مطرح شود.

 



[ یکشنبه 91/8/21 ] [ 6:51 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

مختصات قطبی

 

فرمول زیر رو تو گوگل سرچ کن  

.

.

.

sqrt(cos(x))*cos(300x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(6-x^2), -sqrt(6-x^2) from -4.5 to 4.5

 



[ پنج شنبه 91/8/18 ] [ 8:19 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

امتحان فیزیک

امتحان فیزیک

استاد سختگیر فیزیک اولین دانشجو را برای پرسش فرا میخواند و سئوال را مطرح میکند

 

شما در قطاری نشسته اید که با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت میکند و ناگهان شما گرما زده شده اید، حالا چکار می کنید؟

 

دانشجوی بی تجربه فورا  جواب میدهد

 

 من پنجره کوپه را پائین میکشم تا باد بوزد

 

اکنون پروفسور میتواند سئوال اصلی را بدینترتیب مطرح کند

 

حال که شما پنجره کوپه را باز کرده اید....

 

در جریان هوای اطراف قطار اختلال حاصل میشود

 

و لازم است موارد زیر را محاسبه کنید

 

محاسبه مقا ومت جدید هوا در مقابل قطار؟

 

تغییر اصطکاک بین چرخها و ریل؟

 

آیا در اثر باز کردن پنجره، سرعت قطار کم میشود و اگر آری، به چه اندازه؟

 

حسب المعمول دهان دانشجو باز مانده بود و قادر به حل این مسئله نبود و سرافکنده جلسه امتحان را ترک کرد

 

همین بلا سر بیست دانشجوی بعدی هم آمد که همگی در امتحان شفاهی فیزیک مردود شدند

 

پروفسور آخرین دانشجو را برای امتحان فرا میخواند و طبق معمول سئوال اولی را میپرسد

 

شما در قطاری نشسته اید که با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت میکند و ناگهان شما گرما زده شده اید، حالا چکار میکنید؟

 

این دانشجوی خبره میگوید؛ من کتم را در میارم

 

پروفسور اضافه میکند که هوا بیش از اینها گرمه

 

دانشجو میگه خوب ژاکتم را هم در میارم

 

هوای کوپه مثل حمام زونا داغه

 

دانشجو میگه اصلا.....

 

پروفسور گوشزد میکند که این کار زشته...

 

دانشجو به آرامی می گوید

 

میدانید آقای پروفسور، این دهمین بار است که من در امتحان شفاهی فیزیک شرکت میکنم واگر قطار مملو از انسان ... باشد، من آن پنجره لامصب را باز نمی کنم



[ چهارشنبه 91/8/17 ] [ 6:8 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تحول بزرگ



[ سه شنبه 91/8/16 ] [ 9:42 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

خلاقیت با مداد رنگی

«جسیکا درنک» مجسمه ساز همیشه با مداد طرح‌های خود را روی کاغذ می‌کشید و با سنگ و چوب اجرا می‌کرد، اما این‌بار خود مداد ماده اولیه مجسمه های او شده است.

او با تراشیدن ابتدا و انتهای  تعداد زیادی مداد با زاویه مناسب و قرار دادن آن‌ها کنار هم توانسته مجسمه های زیبایی خلق کند، درنک 10 سال تمرین و تکرار کرده تا بتواند این مجسمه های زیبا را خلق کند و از چوب و گرافیت سفت و سخت نمایی سیال و نرم بسازد.

 



[ دوشنبه 91/8/15 ] [ 11:7 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

هنرنمایی با دستمال کاغذی

آنچه در زیر می‌بینید اثر هنری "شاکر گوکجه باغ" ترکیه ای است، این هنرمند ساکن آلمان با خلاقیت بی‌نظیر خود از دستمال کاغذی چنین نماهای زیبایی را خلق کرده است.



[ دوشنبه 91/8/15 ] [ 11:6 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

ابتکاری برای صفحه کلید موبایل

استفاده مداوم از صفحه کلید لمسی تلفن همراه باعث ایجاد مشکلات زیادی در انگشتان دست و درد مفاصل می‌شود حالا اگر از صفحه کلید لمسی تلفن همراه خود خسته شده‌اید این قاب موبایل راه حلی خوبی برای شماست.

این ایده جالب یک صفحه ژله ای است که در پشت قاب موبایل قرار می‌گیرد و بر آن مطابق مکان نمایش دکمه های صفحه کلید لمسی برجستگی‌هایی پلاستیکی تعبیه شده که روی صفحه گوشی قرار می‌گیرد و نقش یک صفحه کلید نرم ژله ای را بازی می‌کند.

 



[ دوشنبه 91/8/15 ] [ 11:4 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

کتابخانه از نوعی دیگر

اگر کتاب‌خوان هستید و علاقه‌مند به این که کتاب‌های خود را در کتابخانه نگه دارید نگاهی به این کتابخانه های زیبا و خلاقانه بیندازید.

 

 



[ دوشنبه 91/8/15 ] [ 11:2 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

در دانشگاه این چیزها را به شما نمی گویند


 

وقتی کودک بودیم تصور می کردیم آینده روشن، قابل پیش بینی و قابل تعیین است. وقتی از کودکی سوال می کنیم که در آینده چه شغلی را انتخاب خواهد کرد، پاسخ او ساده و روشن خواهد بود: پلیس، خلبان، دکتر و غیره. اما به تدریج که کودکی بزرگتر می شود، با موقعیت ها، تصمیم گیری ها و انتخاب هایی روبرو می شود که قبلاهرگز با آنها سر و کاری نداشته است.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، دانشگاه همه چیز را راجع به کار و حرفه و بازار به ما نخواهد آموخت. در واقع بسیاری از دانشجویان درس ها را تنها به صورت نظری می آموزند و وقتی فارغ التحصیل می شوند از آمادگی لازم برای ورود به عرصه کار برخوردار نیستند.

در اینجا به 10 واقعیت می کنیم که آنها را در دانشگاه نمی آموزیم، و تنها بر اثر تجربه و رویارویی با واقعیت کار به آنها پی می بریم:

 

 

 

1. مجبور نیستید خود را به رشته ای که خوانده اید محدود کنید.

اگر رشته تحصیلی شما در دانشگاه روزنامه نگاری بوده است، ممکن است تصور کنید تنها گزینه شما روزنامه نگاری است. ولی مطمئنا با توجه به مهارت های ارتباطی قدرتمندی که در دانشگاه کسب کرده اید، می توانید در شغل هایی مانند بازاریابی، مسئول روابط عمومی و غیره موفق باشید. این شغل ها به تجربه شما خواهند افزود.

 

2. بسیاری از کارفرمایان اهمیت چندانی برای مدرک شما قائل نیستند.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کارفرمایان زیادی وجود دارند که اهمیتی نمی دهند کجا درس خوانده ایم یا رشته مان چه بوده است. آنچه برای آنها مهم است مهارت های ماست، اینکه چقدر در کار موردنظرمان مهارت داریم. تجربه نیز یکی از عواملی است که کارفرمایان به آن اهمیت می دهند. وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شویم، تجربه کار نداریم و رزومه کاریمان خالی است. در چنین شرایطی کارآموزی و فعالیت های داوطلبانه راهی برای کسب تجربه هستند.

 

3. بعضی کارفرمایان حتی از شما مدرک نمی خواهند.

این حرف برای کسانی که چند سال وقت خود را در دانشگاه سپری کرده اند چندان خوشایند نیست، ولی واقعیت دارد. برای بسیاری از مدیران مهارت، تجربه و استعداد مهم تر از مدرک دانشگاهی است. اگرچه مدرک دانشگاهی مسلما در موفقیت افراد موثر است، ولی جاده موفقیت تنها از دانشگاه نمی گذرد.

 

4. شغل هایی وجود دارد که به رشته شما مربوطند ولی هرگز نامشان را هم نشنیده اید.

همه دانشجویان در طول تحصیلات خود با شغل های مربوط به رشته تحصیلشان آشنا می شوند و به آنها فکر می کنند، ولی دامنه شغل های مربوط به یک رشته گسترده تر از چیزی است که فکر می کنیم. مثلا اگر رشته کسی زبان انگلیسی باشد، علاوه بر ترجمه و تدریس، می تواند به کار انتشار و ویرایش رو بیاورد.

 

5. نمره ها مهم نیستند.

احتمال اینکه کارفرما از شما کارنامه بخواهد تا نمره هایتان را چک کند بسیار کم است. البته این واقعیت نباید دانشجویان را از تلاش برای گرفتن نمره های خوب منصرف کند، ولی واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق کار فرمایان به نمره اهمیت نمی دهند.

 

6. اهمیت روابط را فراموش نکنید.

از روابط خود با دوستان و سایر فارغ التحصیلان نهایت استفاده را ببرید. با آنها مشورت کنید و از آنها در مورد فرصت های شغلی بپرسید. با استادان خود صحبت کنید و از آنها مشاوره بخواهید.

 

7. بعضی رشته ها پول سازترند.

این یک حقیقت مسلم است که قبل از انتخاب رشته باید در نظر گرفته شود. اگر درآمد برایتان مهم است، دقت کنید رشته تحصیلی خود را تنها بر حسب علاقه خود انتخاب نکنید.

 

8. دانشگاه شما را برای یک شغل آماده نمی کند.

آنچه شما را برای کار آماده می کند دانشگاه نیست، بلکه تجربه است. و البته برای یافتن یک شغل به تجربه نیاز داریم. این یک سیکل معیوب است که خود شما باید راه حل خاص خود را برای آن پیدا کنید.

 

9. کارفرمایان آموزش به شما را وظیفه خود نمی دانند.

دقیقا به همین دلیل است که اکثر آنها تمایلی به استخدام کسانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند ندارند. بنابراین به خودتان لطفی بکنید و در طول دوران تحصیل یک یا دو دوره کارآموزی بگذرانید تا بعد از فارغ التحصیلی دیگر نگران تجربه کاری نباشید.

 

10. اشکالی ندارد اگر نظرتان عوض شود.

بسیاری از فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی، ورود به عرصه کار یا حتی در بدو ورود به دانشگاه به این نتیجه می رسند که این آن چیزی نیست که می خواسته اند. هیچ اشکالی ندارد (به شماره 1 مراجعه کنید). لزومی ندارد همه چیز را از اول شروع کنید و در رشته دیگری تحصیل کنید، کافی است ذهنتان را باز کنید و به گزینه های دیگری فکر کنید که به رشته تحصیلیتان مربوط هستند.



[ دوشنبه 91/8/15 ] [ 9:0 صبح ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر