سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

گرانقیمتترین خودروی دنیا که کشتی شد

با پیشرفت علم مهندسی دریا،‌ دانشمندان درحال تولید و تجهیز طرح‌های جدید برای کمک به توسعه حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش رضایت مشتری هستند.


شرکت خودروسازی رولزرویس به تازگی در اقدامی عجیب رو به ساخت کشتی آورده‌ است.

گفتنی است،‌ یکی از مشکلات عدیده درحال حاضر در دنیا مشکل حمل‌و نقل مواد غذایی است زیرا علاوه بر هزینه حمل‌ و نقل معمولاً باوجود رعایت تمامی جنبه‌های نگهداری اجناس تازه مانند محصولات شیلاتی کیفیت تازگی خود را از دست می‌دهند و باب میل مصرف کنندگان نیستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد،‌ نخستین بار ماهیگیران ژاپنی برای غلبه بر مشکل از دست‌دادن طراوت و طعم تازه ماهی‌ها،‌ سعی در ساخت کشتی‌هایی با ظرفیت بالای حمل ماهی‌زنده در کابین‌هایی مملو از آب گرفتند و حال در توسعه این طرح،‌ شرکت رولزرویس کشتی با ابعاد 75/8 مترطول و 16 متر  عرض برای حمل 450 تن ماهی ساخته است.

هدف از ساخت این کشتی به‌ ویژه حمل ماهی قزل‌آلا می‌باشد،‌ برای جلوگیری از بروز صدمه و آسیب در هنگام حمل‌ونقل ماهی که باعث عدم رضایت مشتریان در سراسر دنیا می‌شد.
ازجمله ویژگیهای  این کشتی که NVC38S نام دارد،‌ توانایی کنترل و هدایت آن در هنگام طوفان‌های سهمگین و همینطور مصرف سوخت کمتر و نیز پمپاژ هوا برای اکسیژن‌رسانی به ماهی‌ها است.

این کشتی دارای چندین خدمه می‌باشد و امکانات رفاهی برای آنها در این کشتی اندیشیده شده‌است.



[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 6:25 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تصاویر خودروی بدون راننده انگلیسی

انگلیس قصد دارد نخستین آزمایش خودروهای بدون راننده را در جاده های شلوغ و واقعی این کشور تا اواخر سال جاری به انجام برساند.

 

محققان دانشگاه اکسفورد باهمکاری شرکت خودروسازی نیسان ژاپن طی رقابتی با گوگل، بر روی فناوری خودروهای بدون راننده کار و در حال حاضر خودروی از این دست را در یک جاده شخصی در یک پارک علمی آزمایش کرده اند. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 8:49 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

خودرو پرنده شگفت انگیز ( عکس متحرک )

این خودرو پرنده قابلیت عبور از هرنوع مانعی را دارد.



[ چهارشنبه 92/4/12 ] [ 8:29 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

خودرویی با تمام تکنولوژیها

خودروهای که برای خیابان ها طراحی می شوند همیشه دارای امکانات خاص و با ویژگی های معقول و متوسط هستند.

این ویژگی ها در طرح هایی که برای آینده نیز ارائه می شود بسیار دیده می شود و همچنین طراحی ظاهری خودروها نیز در این طرح ها بسیار مهم و اساسی است و البته به نظر نقطه اولی است که مشتری ها در انتخابشان به آن نگاه خواهند کرد.


ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/10/26 ] [ 8:48 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

اتومبیل هوشمند نیاز زندگی

تصور کنید در یک شب سرد زمستانی در حال رانندگی در جاده ای ناآشنا هستید. ناگهان پیغامی به رنگ قرمز روی شیشه ماشینتان ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که یک کیلومتر جلوتر با خطر یخ‌زدگی جاده روبه‌رو هستید.
این پیغام علاوه بر این که شما را از یک خطر حتمی می‌رهاند حتی ممکن است مایه دلگرمی شما هنگام رانندگی شبانه نیز باشد؛ پیامی که اتومبیلی در یک کیلومتر جلوتر از شما برای همه خودروهایی که در اطرافش هستند، ارسال کرده است.
این تصویری است از آینده‌‌ نه‌چندان دور سیستم ارتباطی ماشین ـ ماشین یا ماشین - جاده که در حال حاضر کنسرسیومی از خودروسازان اروپایی و آمریکایی در حال کار روی آن هستند.
سیستم ارتباطی ماشین با ماشین و همین طور ماشین با اشیای اطراف گام بزرگی در ایمنی رانندگی و همین طور واقعی شدن رویای ماشین‌های بدون راننده محسوب می‌شود.
ماشین‌سازهایی مثل آئودی، مرسدس بنز، ولوو، فورد، جنرال موتورز و نیسان سال‌هاست روی این موضوع تحقیق کرده‌اند.
در نتیجه قرار است استاندارد و تکنولوژی مشترکی برای خودروسازان عمده جهان تا سال 2016 آمده و مورد استفاده قرار بگیرد. با هم نگاهی می‌کنیم به روش کار و کاربردهای این سیستم ارتباطی.
ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 8:22 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تفاوت اتوبوس های ژاپن و پاکستان(نظر یادتون نره)

taknaz.ir at site
taknaz.ir at site
اتوبوس سرویس مدارس در پاکستان



[ یکشنبه 91/10/10 ] [ 9:8 عصر ] [ جلال شاکریان ]

نظر

سفر با قایق رکورد سرعت سفر با قایق شکست

یک تیم دانمارکی موفق شد رکورد سرعت قایق سواری را با سرعت بیش از 110 کیلومتر در ساعت (60 گره) در خلیج والویس نامیبیا با یک قایق فیبرکربنی بشکند.
 تیم Vestas Sailrocket ابتدا با این مشکل روبرو بودند که بالای 50 گره حبابهای کوچک در اطراف قایق بالدار شکل گرفته که در زیر قایق برای حفظ تعادل آن قرار می‌گیرد.
این تاثیر موسوم به «حفره‌زایی» تا حد زیادی کشش را افزایش داده و موجب چالشهای زیادی برای این تیم در سرعتهای بالای 50 گره شده بود.
آنها در سال 2012 به طراحی و بررسی باله‌های جدید پرداختند، اما هنوز با همان حد 50 گره حرکت می‌کردند. اخیرا این تیم در نهایت توانست با افزودن نرده‌های عمود در بخشهای مختلف بر روی بال‌ها بر این مشکل غلبه کنند.
این قایق در اولین آزمایش خود توانست سرعت 60 گره را برای اولین بار شکسته و تیم دانمارکی در سومین دور با این قایق توانستند رکورد جهانی را با میانگین بیش از 500 متر از 59.23 گره بشکند.
رکورددار سابق این حوزه راب دوگلاس، موج‌سوار کایتی با 55.65 گره(1.3.06 کیلومتر در ساعت) بود که در اکتبر 2010 آنرا به جا گذاشته بود.
تیم وستا توانست سرعت بالای 64.78 گره(120 کیلومتر بر ساعت) را بجای بگذارد. 



[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 7:59 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

تصاویر سریع ترین موتور سیکلت جهان

یک شرکت موتورسازی که محصولاتی با عملکرد بالا و تولید محدود ارائه می کند اقدام به ارائه محصولی کرده که درحال حاضر داعیه دار عنوان سریعترین موتورسیکلت جهان است.

 این موتور سیکلت با عنوان مدل X132 Hellcat Combat از شرکت کنفدرات موتورسیکلت ارائه شده قرار است با شکستن رکورد سرعت در تابستان امسال خط تولید محدودش آغاز و با قیمتی معادل 72 هزار دلار به علاقمندان عرضه شود.
انجام آزمایشهای این موتور سیکلت در دریاچه نمک با ثبت رکورد 277 کیلومتر در ساعت همراه بوده است که آن را می توان معادل سرعت 321 کیلومتر در ساعت در جاده آسفالت شده تلقی کرد.
متیو چامبرز از بنیانگذاران شرکت موتور سازی کنفدرات در رابطه با عرضه سریع ترین موتورسیکلت جهان گفت: این موتورسیکلتی است که وقتی ما 21 سال پیش این شرکت را تأسیس کردیم می خواستیم ارائه کنیم. کاملا اطمینان دارم که به تمام آنچه که می خواستیم رسیده ایم.
ظرفیت سوخت 2 هزار سیسی این موتور سیکلت غول آسا دارای 160 نیروی ترمز است که این امر با وزن 222 کیلوگرمی آن ترکیب شده و موجب ارائه سرعت باورنکردنی می شود.
این موتور سیکلت به احترام هواپیمای جنگی F6F Hellcat نامگذاری شده است و نتیجه طراحی و رویکرد دقیق صنعتی است.
این شرکت اعلام کرده است که اگرچه انتخاب جنس و شیوه ساخت پرهزینه بوده است اما می توان گفت این بهترین رویکرد برای به حداکثر رساندن قدرت و تضمین عملکرد بوده است. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/9/19 ] [ 3:46 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

خط تولید لامبورگینی


  لامبورگینی یکی از خودرو های محبوب و پرطرفدار دنیاست؛ به همین منظور سعی کردیم در این گزارش تصویری شما را با مراحل تولید یک لامبورگینی آشنا کنیم.



[ جمعه 91/9/17 ] [ 5:29 عصر ] [ آرمان اکبرزاده ]

نظر

موتور سیکلت ده نفره!

 

«آنتونی داکس هاپکینز» که علاقه‌مند به موتور است یکی از عجیب‌ترین موتور سیکلت های دنیا را بر پایه موتور مورد علاقه خود یعنی هارلی دیودسون ساخته.

 

این وسیله شگفت انگیز هفت و نیم متر طول، 1360 کیلوگرم وزن و 10 صندلی دارد که مجموعاً می‌تواند 1000 کیلوگرم آدم! یا بار را روی 4 چرخ! حمل کند.

 

از نکات جالب دیگر این موتورسیکلت توان 1000 اسب بخاری است که توسط 7 موتور تأمین می‌شود تصور کنید خودروی پراید با موتوری حدوداً 60 اسب بخاری کار می‌کند.

البته این همه قدرت به ارزانی هم بدست نمی‌آید زیرا مصرف سوخت این وسیله حدوداً 12 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته سازنده آن برای صرفه جویی در مصرف آن را طوری طراحی کرده که می‌توان با از مدار خارج کردن 6 موتور تنها از آن‌ها استفاده کرد.

 



[ یکشنبه 91/8/28 ] [ 10:10 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر