سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

دانشجویانی که مشمول جوایز بنیاد نخبگان می شوند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از آغاز فرایند انتخاب مشمولان جایزه‌های تحصیلی این بنیاد برای بهره‌مندی در سال تحصیلی 96-95 خبر داد.

  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 3:7 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

ناسا هواپیمای هیبریدی می سازد

تصویر هواپیمای هیبریدی

تلاش های ناسا در ساخت سازه های داخل جو زمین به همان اندازه سازه های خارج از جو می باشد؛ بدون شک ناسا می تواند تاثیر بزرگی روی سیاره ما داشته باشد. محققان مرکز تحقیقات گلن ناسا در حال کار بر روی توسعه یک هواپیمای ترکیبی هیبریدی هستند که با تکیه بر هر دو نوع سوخت فسیلی و الکتریکی می تواند با قدرت هر چه تمام در آسمان بماند. دانشمندان ناسا در حال کار بر روی تمام اجزای این هواپیما و ساخت موتور های هیبریدی و الکتریکی آن هستند. (خودرو های هیبریدی خودرو هایی هستند که برای حرکت کردن از دو یا چند منبع قدرت متفاوت استفاده می کنند).

امی جانکوفسکی (Amy Jankovsky) یک مهندس ناسا در این رابطه می گوید “این سیستم ها از موتور های الکتریکی و ژنراتور هایی که با موتور ها کار میکنند، استفاده می کنند تا برق را در سراسر هواپیما پخش کند و مصرف سوخت را به حداقل برساند”. این طرح می تواند سوخت معمول هواپیما ها را تا 30 درصد کاهش دهد.



[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 3:5 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

جهان، میزبان تمدن های بیگانه!

تصویر بیگانگان فضایی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که جهان، احتمالا میزبان بسیاری از تمدن های بیگانه است که قبل از حیات زمینی به وجود آمده اند.

به گزارش تاربام، با توجه به اینکه تنها تمدن شناخته شده در جهان که دارای تکنولوژی های پیشرفته است، تمدن زمینی ما انسان ها می باشد؛ احتمال توسعه یک تمدن پیشرفته در یک سیاره قابل سکونت، حدود یک در ده میلیارد تریلیون (یک در 10 به توان 2) اندازه گیری شده است.

آدام فرانک (Adam Frank) استاد فیزیک و نجوم در دانشگاه روچستر در نیویورک در این باره می گوید “به نظر من این نشان می دهد که احتمالا گونه ها و تکنولوژی های پیشرفته، بسیار قبل تر از ما تکامل یافته اند”.

طبق مشاهدات تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، حدود 20 درصد از ستارگان، دارای سیاره هایی قابل سکونت هستند که آب می تواند در آنها به صورت مایع وجود داشته باشد. آدام فرانک معتقد است که به همین خاطر احتمال وجود حیات فرازمینی در این گونه سیاره ها می تواند بسیار بالا باشد. با این حال این به معنی وجود بیگانگان هوشند نیست؛ بلکه محتمل بودن وجود آن ها را نشان می دهد.



[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 3:1 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

فهرستی از 25 شغل پردرآمد آمریکا در سال 2016

موسسه Galssdoor به رسم سنت همه ساله خود، اقدام به عرضه فهرستی از 25 شغل پردرآمد آمریکا در سال 2016 کرده است.
 1. پزشک -  Physician
متوسط حقوق پایه: 180 هزار دلار
2. وکیل - Lawyer
متوسط حقوق پایه: 144 هزار دلار
 3. مدیر تحقیق و توسعه - Research & Development Manager
متوسط حقوق پایه: 142 هزار دلار
 4. مدیر توسعه نرم افزار -Software Development Manager
متوسط حقوق پایه: 132 هزار دلار
5. مدیر داروخانه - Pharmacy Manager
متوسط حقوق پایه: 130 هزار دلار
 6. مدیر استراتژی -Strategy Manager
متوسط حقوق پایه: 130 هزار دلار
7. معمار نرم افزار  - Software Architect
متوسط حقوق پایه: 128 هزار دلار
 8. مهندس طراحی مدار یکپارچه -  Integrated Circuit Designer Engineer
متوسط حقوق پایه: 127 هزار دلار
 9. مدیر آی‌تی - IT Manager
متوسط حقوق پایه: 120 هزار دلار
10. معمار راه حل‌ها - Solutions Architect
متوسط حقوق پایه: 120 هزار دلار
11. مدیر مشارکت کسب و کار - Engagement Manager
متوسط حقوق پایه: 120 هزار دلار
 12. مدیر توسعه اپلیکیشن - Applications Development Manager
متوسط حقوق پایه: 120 هزار دلار
 13. داروساز - Pharmacist
متوسط حقوق پایه: 118 هزار دلار
14. معمار سیستم ها - Systems Architect
متوسط حقوق پایه: 120 هزار دلار
 15. مدیر مالی - Finance Manager
متوسط حقوق پایه: 116 هزار دلار
16. متخصص حوزه اطلاعات - Data Scientist
متوسط حقوق پایه: 115 هزار دلار
 17. مدیر شرایط بحران - Risk Manager
متوسط حقوق پایه: 115 هزار دلار
18. مدیر بخش ایده های ابتکاری - Creative Director
متوسط حقوق پایه: 115 هزار دلار
19. مدیر شناسایی و کنترل ریسک در کسب و کارها - Actuary
متوسط حقوق پایه: 115 هزار دلار
 20. معمار اطلاعات - Data Architect
متوسط حقوق پایه: 113 هزار دلار
21. مدیر بخش مالیات - Tax Manager
متوسط حقوق پایه: 110 هزار دلار
 22. مدیر بخش محصولات - Product Manager
متوسط حقوق پایه: 107 هزار دلار
23. مدیر بخش طراحی -  Design Manager
متوسط حقوق پایه: 106 هزار دلار
24. مدیر تحلیل گر - Analytics Manager
متوسط حقوق پایه: 106 هزار دلار
25. مدیر بخش سیستم های اطلاعاتی -  Information Systems Manager
متوسط حقوق پایه: 106 هزار دلار



[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 2:56 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

هشدار تلگرام

تلگرام هیچ نسخه جدیدی منتشر نکرده است.
لذا هیچ فایلی را باعنوان تلگرام 3.10 دانلود و نصب نکنید.



[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 2:51 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

شگرد جدید کلاهبردارها؛ یارانه شما قطع شد!

ارسال پیامک انبوه به مخاطبین با موضوع قطع یارانه موجب سوء استفاده و کلاهبرداری از حساب بانکی قربانیان یک سایت جعلی شده است.
این پیامک که با شماره 98901719821+ به مخاطبین اوپراتورهای مختلف ارسال شده از مردم می‌خواهد تا با مراجعه به وب سایت جعلی (فیشینگ) www.Refah3.com اطلاعات حساب بانکی و کارت خود از قبیل شماره کارت، رمز دوم و سایر پارامترهای خرید اینترنتی را در این سایت تقلبی وارد کنند.
این وب سایت جعلی با سوء استفاده از آرم و نشان پست بانک و عنوان جعلی "سازمان یارانه‌ها" سعی در سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود دارد و هدف از راه‌اندازی آن ، صرفاً برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد است/



[ دوشنبه 95/3/24 ] [ 2:51 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش درباره هشتمین دوره آزمون زبان انگلیسی

 ضمن قبولی طاعات و عبادات شما داوطلبان عزیز در ماه مبارک رمضان، بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته می‌رساند: 

1- صد و هشتمین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته، صبح روز پنجشنبه مورخ 95/3/27 منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد. برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون از روز سه‌‌شنبه مورخ 95/3/25 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: www.sanjesh.org قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: نام و نام‌خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام نمایند. بدیهی است که هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون باید، علاوه بر پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون، اصل کارت ملی، اصل شناسنامه یا اصل گذرنامه خود را ارائه نماید. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 95/3/23 ] [ 3:4 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

نتایج ارشد

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما داوطلبان عزیز در ماه مبارک رمضان، بدین وسیله به اطلاع کلیه شرکت کنندگان در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395 می‌رساند، نتایج اولیه آزمون مذکور در روز سه‌شنبه مورخ 95/3/25 منتشر می‌گردد. لذا داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت علمی و رویت کارنامه نتیجه اولیه خود در تاریخ مذکور به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبانی که مطابق مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می باشند لازم است از تاریخ 95/3/30 الی 95/4/2 نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود از طریق سایت سازمان اقدام نمایند. اطلاعیه تکمیلی این سازمان در خصوص اعلام نتیجه اولیه، انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته و نحوه انتخاب رشته داوطلبان همزمان با اعلام نتایج اولیه در روز سه‌شنبه مورخ 95/3/25 در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور


[ یکشنبه 95/3/23 ] [ 3:2 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: اتحادیه، پیشنهاد داد شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید تا 15 درصد افزایش یابد.

علی آهون‌منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید گفت: براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، شهریه باید توسط هیات‌امنای دانشگاه‌ها تعیین شود.

وی ادامه داد: اتحادیه برای جلوگیری از هرج و مرج، رقمی را برای افزایش شهریه در نظر گرفته است که بر اساس آن میزان افزایش شهریه این دانشگاه‌ها تا 15 درصد پیشنهاد شده است.

افزایش 10 درصدی ژتون غذای دانشجویی در دانشگاه های غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره افزایش قیمت ژتون دانشجویی در سال تحصیلی جدید نیز گفت: براساس پیشنهاد اتحادیه در سال تحصیلی جدید قیمت ژتون غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خواهد داشت.



[ یکشنبه 95/3/23 ] [ 1:42 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر

آغاز ثبتنام آزمون زبان MSRT مرداد ماه از 23 خرداد

ثبت‌نام آزمون زبان مرداد ماه 1395 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز یکشنبه 23 خرداد آغاز خواهد شد.

ثبت‌نام آزمون MSRT که در روز جمعه 1 مرداد ماه 1395 برگزار خواهد گردید، از روز یکشنبه 1395/03/23 ساعت 10 صبح شروع می‌شود.

شهرهای برگزارکننده این آزمون شامل تهران، تبریز، اهواز، ارومیه، مشهد (دانشگاه امام رضا (ع))، مشهد (دانشگاه فردوسی مشهد)، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، یزد، بابلسر، زاهدان، همدان، اردبیل، شیراز (دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز)، رشت، بیرجند، اراک، خرم آباد، قم، سنندج و قزوین خواهد بود.

قابل ذکر است اگر چه ثبت‌نام تا دوهفته قبل از برگزاری آزمون ادامه دارد، اما حوزه‌های اعلام‌شده دارای ظرفیت محدود می‌باشند و ممکن است قبل از تاریخ اعلام شده تکمیل ظرفیت شوند؛ به طوری که معمولاً ظرفیت این آزمون در برخی شهرها در نخستین لحظات شروع ثبت‌نام، تکمیل می‌گردد. بنابراین لازم است که داوطلبان قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام پروفایل بسازند، چون پس از آن، نیاز به تأیید مدیر سامانه وجود دارد و زمانی که ثبت‌نام در حال انجام است ممکن است در حوزه موردنظر خود نتوانند ثبت نام کنند.

علاقه مندان شرکت در آزمون MSRT برای ثبت نام می توانند به سامانه آزمون زبان MSRT وزارت علوم در آدرس زیر مراجعه کنند:

??
http://msrt-exam.saorg.ir/



[ یکشنبه 95/3/23 ] [ 1:41 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر