سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

این روبات آتشنشان دستورات کلامی شما را موبهمو اجرا میکند

 این روبات آتش‌نشان دستورات کلامی شما را موبه‌مو اجرا می‌کند

محققان مرکز تحقیقاتی  روبات آتش‌نشانی را طراحی کرده‌اند که برای انجام عملیات اطفای حریق بر روی کشتی طراحی شده و علاوه بر اجرای دستورات کلامی، با ملوانان همکاری می‌کند.

 تنها چند ماه قبل بود که برای نخستین بار از اکتاویا سخن به میان آمد، روبات آتش‌نشان جدید آزمایشگاه تحقیقاتی  (NRL) و دفتر تحقیقات  (ONR)، که برای انجام عملیات اطفای حریق در کشتی‌های نیروی دریایی به صورت «شانه به شانه با انسان» طراحی شده بود.  این روبات در حال مبارزه با یک آتش شبیه‌سازی شده مشاهده می‌شود.
زمان کار با واسط کاربری آن می‌بینید که حرکات غلو شده و زبان فرمان‌دهی غیرعادی که گرداننده انسانی اکتاویا باید با آن کار کند، تا حدی غیراستادانه و نچسب است. همچنین به نظر می‌رسد که اکتاویا هیچ عجله‌ای برای اطفاء این آتش شبیه‌سازی شده بر عرشه کشتی ندارد. اگر تنها یک چیز باشد که تمام آتش‌نشانان دارای گوشت و خون درک می‌کنند، این است زمانی‌که کشتی شما در وسط اقیانوس آتش گرفته است، هیچ ثانیه اضافه‌ای وجود ندارد.
اما اگر منصف باشیم، پلتفرم این روبات چیز کاملا جدیدی است. محققان NRL مشغول کار بر روی بهبود واسط کاربری آن هستند تا حالت طبیعی بیشتری داشته باشد و در نتیجه، تعاملات انسان-ماشین هر چه بیشتر همانند مبادلات میان دو انسان آتش‌نشان باشد. اگر همه چیز مطابق نقشه پیش برود، نه تنها اکتاویا روزی قادر خواهد بود تا به مکان‌هایی برود که آتش‌نشانان انسانی نمی‌توانند بروند؛ بلکه همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف مطابق با نوع و رفتار آتشی که با آن سر و کار دارد، قادر خواهد بود تا استراتژی مناسب را برای خاموش کردن سریع و موثر آن به کار گیرد.



[ پنج شنبه 91/7/20 ] [ 6:11 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر