سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

فناوری جدید محققان برای نصب آسان و زیست سازگار شیشه جلو اتومبیل!

ford

شرکت اتومبیل سازی «فورد» روش جدیدی را برای نصب شیشه جلوی وسایل نقلیه ابداع کرده است که این اتصال را نسبت به شیوه‌های فعلی کم‌هزینه‌تر، ساده‌تر و با محیط زیست سازگارتر می‌کند.

پتنت «فورد» در مورد کاربرد نانوپوشش واکنشی پلاسما است که سطح را برای پیوند چسبی که شیشه را در جایش نگه می‌دارد، اصلاح می‌کند. کل این فرایند ثبت شده، کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.

«لری هک»، کارشناس فنی توسعه و نوآوری فورد می‌گوید: در این فناوری جدید چندین منفعت وجود دارد که شامل حذف استرهایی است که دربردارنده‌ ترکیبات آلی فرار (VOCS) هستند.

وی می‌افزاید: این فرایند جدید پتنت شده، از پتانسیل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها برخوردار است، زیرا برای ایجاد نانوپوشش‌های پیوندی با ضخامت بسیار کم، به مواد کمتری نیاز دارد و فرایند کاملاً اتوماتیک آن به کار فشرده و نیروی کاری کمتری احتیاج دارد، این فرایند جدید همچنین استفاده از مواد شیمیایی مثل VOCs را کاهش می‌دهد و این مساله برای محیط زیست خوب است.

تلاش‌های شرکت «فورد» برای ایجاد محیطی پایدار به کاهش انتشار VOCs در تاسیساتش می‌انجامد. روش معمول برای نصب شیشه جلوی اتومبیل که قبلاً توسط «فورد» و در کل این صنعت به کار می‌رفت، این است که ابتدا شیشه را با یک پاک کننده حلال تمیز می‌کنند، سپس از یک استر و چسب برای نصب شیشه جلو به ماشین استفاده می‌کنند.



[ یکشنبه 91/7/16 ] [ 8:11 عصر ] [ میثم اسدی ]

نظر