سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

جام جهانی رباتها در بریتانیا !

پس از اتمام بازیهای المپیک در بریتانیا، جام جهانی رباتها با حضور ورزشکاران الکترونیک که در رشته‌های فوتبال ، بسکتبال، کوهنوردی، وزنه‌برداری و دو ماراتون با هم به رقابت می‌پردازند آغاز شد.

 

المپیک ربات ها در شرایطی در بریتانیا آغاز می شود که این رباتها در اوج آمادگی ذهنی و فیزیکی خود قرار دارند و به جای نوشیدنی های انرژی زا تنها به یک پریز محتاج هستند.

200 ربات از سراسر جهان در بازیهای سالانه المپیک فدراسیون بین المللی انجمن رباتیک که به جام جهانی رباتها یا ربوکاپ شهرت دارد، حضور یافته اند.

دو ربات به نامهای یوسین ولت و موبت  بخشی از گروه دانشگاه پلیموث هستند که در رشته فوتبال، دوسرعت و ماراتون به رقابت می پردازند.

یوسین ولت درست مثل یوسین بولت قهرمان 100 کیلومترجهان از عنوان قهرمانی خود در دو سرعت جهانی دفاع می کند اما برخلاف بولت این ربات از کفشهای ورزشی آدیداس کودکان استفاده می کند.

در این میان موبت نام خود را از محمد فرح (موفرح) دونده سومالیایی تبار بریتانیا گرفته در ماراتون 84 متر شرکت می کند. این رویداد استقامتی محدودیتهای رباتها را به بوته آزمایش می کشد.

دانشگاه پلیموث امیدوار است که این رباتها بتوانند عنوان قهرمانی خود را حفظ کنند.

پیتر گیبسون معاون تحقیقات فوتبال رباتها در این دانشگاه اظهار داشت: تنها رباتهایی که کفش به پا می کنند ساخته این دانشگاه هستند. این مسئله کمک می کند وقتی که آنها پایشان را زمین می گذارند اشتباهات آنها را متوجه شویم، از سوی دیگر تعادل آنها حفظ می شود و مهمتر از همه این که رباتهایی که کفش به پا می کنند ظاهر جالب تری دارند.

رقابتهای جام جهانی رباتها در مرکز علمی ات بریستول برگزار شده و تا روز شنبه 4 شهریور ماه ادامه دارد.

این نخستین باری است که این رقابتها در بریتانیا برگزار می شود و دو تیم دانشگاه پلیمونث و آزمایشگاه رباتیک بریستول از بریتانیا در آن حضور دارند.

بیش از 200 مهندس رباتیک در قالب 27 تیم از سراسر جهان در این مسابقات که شامل فوتبال بسکتبال، وزنه برداری، کوهنوردی، دو میدانی و دو ماراتون می شود حضور یافته اند.

دانشگاه پلیموث در این رقابتها 12 ربات دارد که براساس اظهارات پیتر گیبسون معاون تحقیقات فوتبال رباتها در این دانشگاه، مهندسان تلاش کردند به هرکدام از این رباتها ویژگیها و شخصیت منحصر به فرد خود را بدهند، به همین دلیل صورتهای آنها خندان طراحی شده است. رباتهای ورزشکار ما شاد هستند و ما می خواهیم دانشجویان نیز شاد باشند.

 

این درحالی است که پیتر اظهار داشت: این امکان وجود ندارد که این رباتها به این زودیها به فروش برسند چرا که در حال حاضر آنها بسیار خطرناک هستند.

جام جهانی رباتها اولین بار در سال 1996 برگزار شد.



[ چهارشنبه 91/6/22 ] [ 9:41 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر