سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

طراحی عینکهای سه بعدی برای کاهش وزن

گروهی از دانشمندان ژاپنی در بررسیهای خود دریافتند که عینکهای سه بعدی بزرگنمایی کننده می توانند به عنوان راه حلی جدید در افزایش حس سیری و کاهش وزن به افراد مبتلا به چاقی کمک کنند.
 پژوهشگران دانشگاه توکیو روشی را برای افزایش حس سیری و کمک به کاهش وزن یافتند.                                                   محققان دپارتمان مهندسی سیستمهای هوشمند مرکز فناوری و تحقیقات پیشرفته این دانشگاه برای اصلاح کردن تصویر غذا از لنزهای ویژه بزرگنمایی کننده سه بعدی استفاده کردند.

با این عینکها برای مثال، شیرینهایی که در دست گرفته شده اند به صورت بزرگنمایی شده و در ابعادی وسیعتر از اندازه واقعی دیده می شوند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: " ما روی ساخت آن چیزی تمرکز کردیم که به صورت معمول آن را تداخل سایبری در سطوح بالا می نامیم. این تداخل می تواند انسان و رایانه را باهم متحد کند. درک سیستم تصویرسازی می تواند تعامل دنیای واقعی با دنیای مجازی را تسهیل کند."
این عینکها که به دوربین متصل شده اند قادرند اجسام را حداکثر 1.5 برابر بزرگتر و یا یک سوم کوچکتر کنند. یک رایانه این تصاویر را در زمان واقعی پردازش می کند و سپس اطلاعات پردازش شده را روی لنزها منتقل کرده و به صورت یک واقعیت مجازی نشان می دهد.
براساس گزارش International Business Times ، نتایج آزمایش این عینک روی 12 مرد و زن نشان داد که بزرگنمایی غذاها حداکثر به میزان 1.5 برابر می تواند میزان بیسکوئیتهای خورده شده را 9.3 درصد نسبت به سطح متوسط رسیدن به حالت سیری کاهش دهد.
همچنین، افرادی که بیسکوئیتها را با ابعاد یک سوم کوچکتر شده می دیدند 15 درصد بیشتر از میزان متوسط خوردند. 



[ پنج شنبه 91/2/7 ] [ 7:41 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر