سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

ماده پلاستیکی جدید با قابلیت ترمیم خود

  

پرشین کال .نت: ماده پلاستیکی جدید کشف شده توسط انجمن شیمی ایلات متحده روز گذشته به عنوان اولین ماده نوع خود که توانایی نشان دادن آسیب مانند خونریزی واقعی از پوست و ترمیم آن را دارد به جهانیان معرفی شد.

پروفوسور مارک اوربان از دانشگاه می سی سی پی جنوبی درباره این ماده گفته: ” پلاستیک جدید ما سعی می کند به تقلید از طبیعت به هنگام گسستن ملکولها از خود سیگنال های آسیب دیده قرمز رنگ منتشر کند و سپس به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، درجه حرارتی متفاوت و یا تغییرات PH خود را ترمیم سازد. “

پروفوسور اوربان در ادامه افزود که این ماده یک نوع پلیمر خاص است و مانند همه پلیمر ها از زنجیره های ملکلولی تشکیل شده است شما به هر میزانی که بین این زنجیره ها به هردلیلی فاصله ایجاد کنید آن منطقه رنگ قرمز را نشر می کند و هنگامی که برای یک مدت مناسب در معرض هر یک از شرایط بازگردانی که به آنها اشاره کردیم قرار گیرد خواهیم دید که به طور غیر قابل باوری زنجیره های ملکولی دوباره از طریق پیوند هایی با طول پیوند زیاد به هم متصل می شوند.

این کشف پروفوسور اوربان می تواند در آینده ای نه چندان دور کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای مثال در انواع تلفن های هوشمند و یا تبلت ها به عنوان یک نشان گر زمان تعمیر مورد استفاده قرار گیرد و یا در مواردی مهمتر مانند گلگیر های خودرو ، قطعات هواپیما و حتی سلاح های میدان جنگ استفاده شود و به همین دلیل است که وزارت دفاع آمریکا در سدد تصویب بودجه ای سنگین برای ادامه دادن این پروژه در محدوده ی دفاعی بر آمده است.
 



[ سه شنبه 91/1/29 ] [ 1:11 عصر ] [ ایرج فاضلی ]

نظر