سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد

سیزده بدر،روز طبیعت

طبیعت درمانی

روش طبیعت درمانى نیروهاى شفابخش طبیعت را به عنوان مهم‏ترین عامل درمان بیمارى‏ها باور دارد. این مکتب درمانى مى‏گوید درمان بیمارى (هر گونه بیمارى که باشد) مستقیماً وابسته به عمل نیروى شفابخشى طبیعت موجود در بدن انسان است.

روز طبیعت

جشن طبیعت

درختان، پیامبران خاموش زمینند. آنان به زبانی که ما نمی‏فهمیم، عظمت خداوند را تسبیح می‏گویند که «یُسبّح لِلّه ما فی السموات و ما فی الارض

به زیبایی بیاندیش

به زیبایی بیاندیش! به لحظه‏های سبز و آبی و سپید!

به آسمان بیاندیش، که در آغوش پرندین خویش، لالایی بودن را به گوش زمین می‏خواند! به کهکشانی بیاندیش، که گهواره زمین را با آرامشی تمام می‏گرداند!

قرآن و مطالعه‏ی طبیعت

در عصر ما مخالفت با تفکر و تعمق در مسائل ماورای طبیعی رنگ جدیدی به خود گرفته است: رنگ فلسفه‏ی حسی. چنان که می‏دانیم در اروپا روش حسی و تجربی در شناخت طبیعت بر روش قیاسی پیروز شد.

سیزده به در

ایران زمین از دیر باز جایگاه زندگی قومی متمدن و با فرهنگ بوده است . این تمدن با کاوش های به عمل آمده درمناطقی همانند “شهر سوخته” زابل از قدمتی بسیار بیشتر از ورود قوم” آریا” به این سرزمین ، که اکنون نام خود را نیز از نام قوم سکنی گزیده در خود وام گرفته ، برخوردار است .

سیزده به در ؛ خاستگاه و ریشه ها

چرا سال 12 ماه دارد و چرا جشن نوروز 12 روز است ؟ چرا روز سیزدهم مردم به کوه و در و دشت پناه می برند و آن همه شادمانی می کنند؟

طبیعت در شهر، شهر در طبیعت

همه دانش آموزان، به خصوص آنانی که با طبیعت کمتر ارتباط دارند، باید فرصت مشاهده گیاهان و جانوران مختلف را در کلاس درس و زمین مدرسه داشته باشند.

آبشارها فرصت مغتنم طبیعت‌گردان

11 استان کشورمان بیش از 40 آبشار را در خود جای داده‌اند تا فرصتی مغتنم برای آن دسته از طبیعت‌گردان فراهم آورند که می‌خواهند جدال آب و ارتفاع را در سفره دل یک آبشار بجویند.

دفع پشه در طبیعت

پشه ها به عنوان بخشی از طبیعت وحشی اجتناب ناپذیرند . گاهی حضور پشه در هنگام کمپ می تواند خاطره یک سفر زیبا را کاملا دگرگون کند

اورژانس برای طبیعت

در برابر کسانی که معتقد به کمک رسانی به حیات وحش هستند، گاه این پرسش طرح می‌شود که چرا؟ مگر شما نمی‌گویید که طبیعت بهتر از انسان‌ها می‌داند که چگونه خود را حفظ کند؟.



[ چهارشنبه 91/1/2 ] [ 10:0 صبح ] [ ایرج فاضلی ]

نظر